Derfor skal du betale til tiden

Her kan du læse om hvorfor du bør betale til tiden - blandt andet kan det være dyrt ikke at betale til tiden.

Det kan hurtigt blive dyrt, hvis kommunen ikke modtager dine indbetalinger til tiden. I modsætning til private virksomheder har kommunen lovhjemmel til at kræve relativt store rykkergebyrer og andre afgifter, hvis en betalingsfrist ikke bliver overholdt.

Selvom du kun skylder et mindre beløb, kan der blive lagt adskillige hundrede kroner oveni, hvis du ikke betaler til tiden.

Derfor er det bedste råd, at du betaler opkrævninger og afgifter til din kommune rettidigt.

Hvis du ikke kan betale, er det en god idé at undersøge muligheden for at få en aftale med opkrævningsafdelingen om afvikling af gælden. Dog kan der på enkelte krav være en lovgivning, hvor vi som kommune, er bundet op af nogle retningslinjer.

Har du ingen betalingsaftale, og vælger du trods rykkere ikke at betale din gæld, vil kommunen overdrage din restance til inddrivelse i SKAT.

Læs mere om gæld (restance) på SKAT´s hjemmeside

16.06.2021