Borgerrådgivning

Borgerrådgiveren er til for dig som borger i Holbæk Kommune. Vi kan rådgive og vejlede dig i sager mellem dig og kommunen.

Borgerrådgiveren kan hjælpe dig med følgende opgaver

  • Vejlede dig  i forståelse af information og afgørelser fra Holbæk kommune
  • Rådgive dig om juridiske rettigheder og eventuelle yderligere klagemuligheder
  • Rådgive og vejlede dig om yderligere tiltag, når sager er gået i hårknude samt sikre en fortsat dialog mellem dig og Holbæk kommune
  • Informere og rådgive om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage
  • Hjælpe med at klage over kommunens sagsbehandling, personalets optræden mv.
  • Uddybe og forklare indholdet i Holbæk kommunes serviceniveauer, kvalitetsstandarder, svartider og lign.
  • Henvise og formidle kontakt til rette afdeling og medarbejder i Holbæk kommune

Bisidder

Borgerrådgiveren kan deltage som bisidder. Det betyder, at han:

  • sammen med dig kan deltage ved en samtale, du er utryg ved
  • kan hjælpe dig med at forberede dig til samtalen
  • kan hjælpe dig med at samle op på, hvad der kom ud af samtalen

Du kan ikke få hjælp vedr.

  • problemstillinger, der ikke vedrører Holbæk Kommune. 
  • personaleforhold
  • forældremyndighed,  bodeling og skilsmisse
  • nabokonflikter

Kontoret er åbent for personlige henvendelser. Hvis du er dårligt gående eller har svært ved at komme ind til vores kontor, kan det aftales, at møde holdes hjemme hos dig. Der er, efter aftale, mulighed for benyttelse af handicapvenlig elevator.

Om Borgerrådgiver

Borgerrådgiveren er ansat direkte af Holbæk Byråd og er derfor adskilt fra kommunens administration.

Mere rådgivning

I de tilfælde hvor Holbæk Kommunes borgerrådgiver ikke kan hjælpe dig, henviser vi dig til andre rådgivere.

Retningslinjer for sagsbehandling

Her kan du finde diverse vejledninger og retningslinjer for god sagsbehandling og forvaltningsskik

Årsberetninger

Her findes alle kvartalsrapporter samt årsberetninger som Borgerrådgivningen har haft forelagt Byrådet


Feedback

Sidst opdateret

02.12.2015

Ansvarlig redaktør

Lis Møller

Find Borgerrådgiveren her

Kontakt til Borgerrådgiver

Det Gamle Rådhus, Rådhusvej 1, 4300 Holbæk

 

Ring på tlf. 72 36 55 87 for at bestille tid for evt. samtale.

 Send sikkert - Digital post

 

Borgerrådgiver Per Timm Jensen 

E-mail:pertj@holb.dk

Tlf.: 72 36 61 38

 

Administrativ medarbejder Lis Møller

E-mail:lmr@holb.dk

Tlf.: 72 36 61 33

 

Åbningstider:

Mandag 10.00-14.00 

Tirsdag  10.00-14.00

Onsdag  10.00-14.00

Torsdag 10.00-16.00

Fredag   10.00-13.00

OBS!

 

 

Borgerrådgivningen er lukket den 9.+10. juni 2016, da vi deltager i Borgerrådgivernes årsmøde på Fyn.

Der kan lægges navn og telefonnr. på Borgerrådgivningens telefonsvarer, så vil vi kontakte dig den 13. juni, når vi atter er på kontoret.