18 selvstændige skoler i stedet for 11 - Morten Bjørn Nielsen

Dato: 03.12.2020
Navn: Morten Bjørn Nielsen
Institution/forening:

11 nye skoler vil være en klar fordel for de større skoler, som i teorien allerede nu kan klare sig selv. For de små skoler vil det ikke ændre så meget. F.eks. har St. Merløse, Kr. Eskilstrup og Ugerløse egentligt ikke noget med hinanden at gøre. Ved at placere 2 skolebestyrelsesmedlemmer fra hver afdelingen i en samlet bestyrelse, vil de enkelte person igen skal bruge tid på en afdelingen de ikke har tilknytning til. En selvstændig skolebestyrelse til hver af de enkelte skoleafdelinger vil i den grad give den enkelte afdeling sit eget særpræg og det vil absolut gøre at personerne i skolebestyrelserne er endnu mere engageret, da de kun vil skulle have fokus på den ene skole, og ikke andre skoler.

Hvis argumentet for ikke at give de mindre skoler mere frihed enten er økonomi eller pga. deres størrelse, så er det vel det samme som at sige at den enkelte skole ikke er berettiget til at eksistere, og dermed skal lukkes. Vores skoler i kommunen bliver først rigtig frie, når en bestyrelse mødes og KUN snakker om deres skole og ikke nabobyens.

08.12.2020