Spring til indhold

Støtte og rådgivning

Her kan du finde informationer om de forskellige former for støtte og rådgivning, kommunen tilbyder familier, børn og unge

I Holbæk Kommune kan vi hjælpe med:

  • Gratis rådgivning til børn, unge og familier, der har vanskeligheder i familien
  • Behandling af sager, der handler om udsatte børn og unge
  • Rådgivning og økonomisk støtte til forældre, der har børn med et handicap eller en kronisk lidelse

Vi fører også tilsyn med plejefamilier og opholdssteder.

Åben og anonym rådgivning

I Børneindsatsen tilbyder vi åben og anonym rådgivning. Du er altid velkommen til at kontakte os.

Opslagstavlen

Her kan du finde gratis, familieorienterede tilbud fra frivillige organisationer og Holbæk Kommune. Du kan læse om hvert enkelt tilbud og enten søge direkte fra siden eller læse om, hvordan du søger.

Kultur og integration

I Børneindsatsen har vi en kulturformidler, som støtter og hjælper med integration. Kulturformidleren hjælper 15-25 årige unge, der er to-kulturelle.

Rådgivning om eget barn

Hvis du er bekymret for dit eget barn i forhold til skole eller institution, skal du selv kontakte skolen eller institutionen.

Psykiske vanskeligheder

I Børne og Ungdomspsykiatrisk forum (BUF) undersøger vi de beskrevne problemstillinger og lægger en plan, for det videre forløb. Forældres samtykke, samt aktive medvirkende, er en forudsætning.

Familiekurser og gruppetilbud

Vi tilbyder kortvarende forløb og kurser til børn og forældre, der af forskellige årsager oplever udfordringer og vanskeligheder i deres hverdag.

Børn med handicap

Har du et barn med et handicap eller en kronisk langvarig lidelse, har du mulighed for gratis rådgivning, økonomisk støtte og aflastning.

Pleje, anbringelse og tilsyn

Se anbringelsesgrundlag. Bliv plejefamilie i Holbæk Kommune. Indberetningsseddel til plejefamilie.

Underretning

Hvis du er bekymret for et barn eller en ung under 18 år, har du pligt til at underrette kommunen. Du har også mulighed for at lave en anonym underretning.

Klager og sagsbehandlingsfrister

Klager, tilsyn og sagsbehandlingsfrister Ønsker du at klage? Hvem kan klage? Indholdet af en klage. Frister.


Feedback

Sidst opdateret

17.09.2019

Ansvarlig redaktør

Lene Villumsen

Kontakt til Børneindsatsen

Du kan ringe til Børneindsatsen i tidsrummet mellem kl. 8.00 og kl. 13.00.

Du kan ringe på 72 36 36 36 eller skrive sikkert enten via borger.dk eller følge dette link.

Skal du tale med en socialrådgiver/sagsbehandler har de telefontid mellem kl. 8.30 og 10.00.

 

Sagsbehandlingsfrister