100 vilde drømme

Holbæks borgere har vilde drømme. Læs mere om hvilke områder Holbæks borgere vil gøre mere Vilde med vilje - og hvor vi vælger at begynde.

I 2021 gik vi på jagt efter de HELT vilde idéer, der kan skabe opmærksomhed i hele landet. Vi fik mere end 100 VILDE forslag og er i gang med at realisere de første 20.

Vi har allerede etableret vildere grøftekanter langs mange kilometer landeveje, nogle grønne arealer slås allerede kun to gange om året, og vi lader nu afskårne grene ligge under træer og buske. Vi omlægger desuden flere steder til høslæt (at græs og urter slås sjældnere og fjernes).

De første 20 projekter er udvalgt med fokus på geografi, synlighed, kommunikation og medejerskab hos borgerne.

Læs om processen på vores deltagerplatform

De første spadestik er taget - eller, som i projektet ved Labæk's tilfælde: De første stammer er rullet ud! Se filmen, hvor naturafdeling, drift og borgere mødtes for at realisere Mads' drøm om en grøn indgangsport til Holbæk.

Se forslaget her

Vi er Vilde partnere

Vi har et netværk for interesserede i Vild Med Vilje, omlægger driften på en række arealer, der er foreslået af borgerne og deltager i vidensdeling og kurser.

Læs om Vild Med Vilje

Deltagelse i Danmarks Vildeste Kommune konkurrencen

Vores Vilde Holbæk - Natur hvor du bor (holbaek.dk)

01.02.2024