P-pladser til el-biler og plugin-hybrid

Der er mulighed for at oplade el-biler flere steder på parkeringspladserne i Holbæk bymidte. Vi har krav om opladning og overholdelse af tidsbegrænsningen ved benyttelse af disse pladser.

Ladestandere til el-biler og plugin-hybrid

Holbæk Kommune har fokus på at fremme bæredygtighed og klimavenlige tiltag, også på transportområdet. Vi har krav om opladning og overholdelse af tidsbegrænsningen ved benyttelse af disse pladser.

Sådan er reglerne for el- og plug-in hybridbiler

Tidsbegrænsningen vil følge samme begrænsning som for de omkringliggende almindelige parkeringspladser:
- Markedspladsen: 2 timer, hverdage 9-17, lørdag 9-12
- Havnepladsen: 2 timer, hverdage 9-17, lørdag 9-12
- Jernbanepladsen: 2 timer, hverdage 9-17, lørdag 9-12
- Gasværksvej: 4 timer, hverdage 7-17

Der er altså ikke tidsbegrænsning efter kl. 17 og frem til næste morgen (tidspunkt afhængig af p-plads). Det vil sige, at har man brug for at bruge mange timer til opladning, er der mulighed for det i aften- og nattetimerne og det meste af weekenden.

De parkerede el- eller plug-in hybridbiler skal være under opladning, hvilket betyder, at ladekablet skal være tilsluttet ladestanderen.

Firmaet Clever har offentlige ladestandere på følgende parkeringspladser

• ved Musikhuset Elværket, Havnevej-Syd
  • ved Føtex på Smedelundsgade 33, 4300 Holbæk
  • ved Holbæk Sygehus på Smedelundsgade 60, 4300 Holbæk

CLEVERs kort med ladestandere

Firmaet E.ON har offentlige ladestandere på følgende parkeringspladser

• overfor Holbæk Station ved Bysøstræde, 4300 Holbæk
  • Havnepladsen, 4300 Holbæk

E.ON's kort med ladestandere

Skiltning

Vær opmærksom på, at dette skiltningen angiver, at parkeringspladserne er reserveret el-biler under opladning. De må derfor kun benyttes til standsning og parkering af el-biler under opladning. Det er ikke tilladt for andre typer biler at parkere her. Hvis du holder på en plads forbeholdt el-biler og ikke overholder reglerne for opladning og eller tidsbegrænsningen, kan det medføre en afgift på 510 kr.

29.09.2023

Kontakt Parkeringsservice