Tilskadekomne eller døde dyr på vejene

Du kan kontakte vagtcentralen hos Dyrenes Beskyttelse eller Holbæk Kommune for hjælp.

Tilskadekomne dyr

Hvis du står med et sygt eller skadet vildt dyr uden mulighed for selv at bringe det til en vildtplejestation, så kan du ringe til Dyrenes Beskyttelses vagtcentral på telefon 1812. Ved vagtcentralen kan du få vejledning, hvis et dyr er i nød.

Døde dyr

Står du med et dødt dyr på vejen, kan du ringe til Holbæk kommune på telefon 72 36 36 36.
Når du kontakter dem, skal du forklare, som præcist som muligt, hvor dyret ligger. Det kan være vejnavn, ud for husnummer eller ud fra de hvide vejpæle med numre på, som er på landevejene.

Du kan også bruge Giv et praj. Du finder appen på Google Play eller App Store.

Hvis der er tale om kæledyr, bliver evt. chip eller øremærkning aflæst og ejeren forsøges kontaktet.

06.12.2023

Selvbetjening