Spring til indhold

Holbæk Eventbank

Holbæk Eventbank ønsker at styrke foreningslivet i Holbæk Kommune og det kulturelle liv, som er båret af frivillige ildsjæle og fællesskab. Dette gøres ved at udlåne nødvendigt grej samt at give sparring omkring afholdelse af mellemstore/større events. 

Formålet med oprettelse af Holbæk Eventbank er at understøtte større kommunale events samt almennyttige initiativer fra lokalområdet. Eventbanken vil primært indeholde materialer og udstyr med henblik på afholdelse af events med offentlig adgang, som kommunen kan støtte. 

Hvem kan låne udstyret?



For at kunne låne Holbæk Eventbanks udstyr, skal låneren være en godkendt folkeoplysende eller frivillig forening, en almennyttig fond, eller en aktør som modtager driftstilskud fra Holbæk Kommune. Eventet som man låner udstyret til, skal foregå i Holbæk Kommune og være af en karakter, som kommunen kan støtte efter kommunalfuldmagtsreglerne eller anden lovgivning.  

Er man ikke godkendt forening, en almennyttig fond eller en aktør, som modtager tilskud fra Holbæk Kommune, men ønsker at låne udstyret til et arrangement af ovenfornævnte karakter, skal man kontakte Kultur- og fritidssekretariatet på kulturogfritid@holb.dk

Det er ikke muligt for kommercielle aktører og events, at låne udstyret.  

Hvad koster det at låne udstyret?



Ved lån af udstyr, skal der betales et administrationsgebyr på 1000 kr. pr. samlet udlån.

Alle udgifter forbundet med transport af udstyret, står låneren selv for at betale.

Når der er indgået aftale om lån af udstyr opkræves udlånsgebyret. 

Vilkår for lån af udstyr



Du er som låner selv ansvarlig for udstyret og for at tjekke at udstyret er i orden. Du er ligeledes også ansvarlig for de personer, der måtte deltage i aktiviteten, herunder korrekt instruktion, valg af det rette område til aktiviteten, samt hensyntagen til vejr og vind og andre risikomomenter.

Udstyret skal afleveres i den stand som du modtog det i. Kun på denne måde kan vi sikre at vores udstyr holder så længe så muligt. Opsæt og behandl udstyret efter de retningslinjer du har modtaget og med respekt og omtanke. Skulle du have problemer eller er udstyret gået i stykker eller bortkommet, så kontakt vores medarbejder hurtigst muligt. 

Ved ødelagt eller bortkommet udstyret, hæfter du som låner økonomisk for udgiften, men kontakt vores medarbejder og tag en snak om de enkelte tilfælde.

Afhentning og aflevering aftales i samarbejde med vores medarbejder og denne kan være behjælpelig med rådgivning af transport af udstyret, som påhviler låner at betale.

Aflevering og afhentning sker på Industrivej 14 B, 4340 Tølløse på det aftalte tidspunkt.

Hvad kan man låne?



I Holbæk Eventbank er der mulighed for at låne forskellige slags hegn, telte og siddearrangementer.

Via dette link kan du se en liste over udstyret med specifikationer og billeder.

 

Booking af udstyr



Booking af udstyr skal ske gennem Fritidsportalen.

Når du har logget dig ind og udfyldt bookingformularen, vil der være en medarbejder, der vil tage kontakt til dig angående din booking.

Du åbner Fritidsportalen på dette link.

Vejledning trin for trin:

- Log ind på Fritidsportalen 

- Klik på "Tilskud" i menuen til venstre

- Klik på feltet "Opret ny ansøgning"

- I feltet "Tilskud" skal du vælge "Eventbank - bookingformular"

- Klik gem og du har nu adgang til at udfylde ansøgningen

- Når ansøgningen er udfyldt skal du klikke på "send" før den er afleveret

 

 



Feedback

Sidst opdateret

04.04.2023

Ansvarlig redaktør

Hans Henrik Nielsen

Kontaktoplysninger

Al henvendelse skal ske til:

Gert Olsen - gert@skvulpfestival.dk 

Afhentning og aflevering:

Drift og Vedligehold
Industrivej 14 B
4340 Tølløse

"Banken" er lukket under SKVULP

I dagene 9. og 10. juni 2023 samt ugen op til og efter er der SKVULP. Du kan derfor ikke forvente at kunne lån udstyr i denne periode.