Spring til indhold

Borgerservice genåbner med tidsbestilling

PRESSEMEDDELELSE | Når Borgerservice i Holbæk Kommune igen åbner for personlig betjening mandag den 15. juni, er én ting forandret: fra nu af skal alle bestille tid hjemmefra.
10.06.2020

Tidsbestilling gør det mere trygt at møde op

Den obligatoriske tidsbestilling sker for at nedbringe corona-smitterisikoen. Ligeledes stilles der håndsprit frem til de besøgende borgere, og der er opsat plexiglas foran alle ekspeditionsområderne, ligesom vi kender det fra for eksempel supermarkederne.

Tidsbestillingen gælder pas, kørekort, folkeregister og flytning, Nem-Id og Digital Post, indrejse, sygesikring og lægevalg, digital selvbetjening, pension og helbredstillæg med videre. Den obligatoriske tidsbestilling betyder, at man ikke længere kan møde op i Borgerservice uden at have bestilt en tid.

”Ved på forhånd at bestille en tid hjemmefra, gør vi det mere trygt at møde op hos os i Borgerservice”, fortæller leder af Borgerservice, Lise Larsen. ”Når vi kan styre, hvor mange borgere, vi har inde ad gangen, kan vi bedst muligt sikre, at der er god afstand mellem borgerne og mellem borgere og medarbejdere. På den måde kan vi også tage bedre hensyn til de af vores borgere, som af forskellige årsager hører til i risikogrupperne”, fortæller hun. Ligesom hun tilføjer, at tidsbestillingen kommer til at betyde mindre ventetid for borgerne, som kan vælge at blive ekspederet på de tidspunkter, der passer dem bedst.

Sådan bestiller man tid til Borgerservice

Du bestiller tid hos Borgerservice her på kommunens hjemmeside.

Det er også muligt at ringe til kommunen for at få hjælp til tidsbestilling. Det kan ske ved at ringe til hovednummeret 72 36 36 36.
Du kan ringe og bestille tid mandag til onsdag kl. 8-16, torsdag kl. 8-17.30 og fredag kl. 8-13.
Du kan også få hjælp til at bestille tid ved at ringe til Den Digitale Hotline på telefon 70 20 00 00 i tidsrummet mandag til torsdag kl. 8-20, fredag kl. 8-16 og søndag kl. 16-20.

Borgere, som ikke har en pc eller på anden måde mulighed for at komme på nettet, kan booke tid til at bruge én af Borgerservices borger-pc’ er.
Her kan man som borger læse sin digitale post eller bruge én af de mange selvbetjeningsløsninger, der tilbydes fra det offentlige.

 



Feedback

Sidst opdateret

10.06.2020

Ansvarlig redaktør

Mette Wallin