Spring til indhold

Fire dage uden Digital Post fra myndighederne

Fra og med torsdag den 17. og fire dage frem kan du ikke modtage eller besvare Digital Post fra offentlige myndigheder.
17.03.2022

Fra torsdag den 17. marts til og med mandag den 21. marts kl. 9 kan du ikke modtage eller besvare Digital Post fra offentlige myndigheder. Begge dage inklusive.

I de fire dage kan du fortsat:

  • Logge ind med NemID eller MitID på borger.dk og e-Boks og læse den post, du tidligere har udvekslet med offentlige myndigheder.
  • Modtage post fra de virksomheder, som du har givet tilladelse til at sende til dig i e-Boks.


Myndighederne er orienterede om, at de ikke kan sende Digital Post til dig i de dage.

Fra tirsdag den 22. marts kan du igen modtage og besvare Digital Post fra offentlige myndigheder. Du logger ind med NemID eller MitID, som du plejer.

Hvorfor?

Årsagen til, at Digital Post lukker ned i de fire dage er, at kommunikationen mellem borgere og myndigheder skal flyttes over på en ny løsning. Al den post, der allerede er sendt og modtaget bliver flyttet med, så for at sikre, at der ikke går noget tabt, vil der altså være lukket for afsendelse og modtagelse af ny post i de fire dage.

Fremover kan du læse Digital Post fra offentlige myndigheder flere steder


Du kan i dag læse Digital Post fra offentlige myndigheder på borger.dk og i e-Boks. Det kan du også fremover. Og som noget nyt kan du fra den 22. marts også læse posten i den nye Digital Post-app samt på mit.dk. Du kan naturligvis frit vælge, hvor du vil læse din Digital Post.

Som borger skal du ikke gøre noget for at kunne læse din post flere steder.

Hvis du har spørgsmål

Hvis du vil vide mere om platformene, hvor du kan læse Digital Post efter den 22. marts, kan du læse mere her: borger.dk/digitalpost



Feedback

Sidst opdateret

17.03.2022

Ansvarlig redaktør

Marianne Staby Frost