Spring til indhold

Ny kampagne: Dit barns hemmelige liv

PRESSEMEDDELELSE | Der er stor faglighed bag, når de pædagogiske medarbejdere i Holbæk Kommunes dagtilbud tager sig af børnene. Det sætter en ny kampagne fokus på.
08.10.2020

Holbæk Kommunes vuggestuer, børnehaver og dagplejetilbud er gået sammen om en ny kampagne. Den skal i video, tekst og billeder give et indblik i børnenes hverdag i børnehuse og dagplejehjem og ikke mindst sætte fokus på de pædagogiske medarbejderes faglighed og målrettede arbejde med børnenes læring og trivsel.

”Dit barns hemmelige liv”

Kampagnen hedder ”Dit barns hemmelige liv” – en henvisning til al den udvikling og aktivitet, der sker i et barns liv, i den del af dagen, hvor det er væk hjemmefra.

For der sker virkelig meget i børnenes liv i dagtilbuddene. Nogle steder er børnene små forskere, hvor dagligdagen er fuld af oplevelser med dyr, naturen og dens kræfter. Nogle steder er det bevægelse i form at aktive lege, dans og idræt, der er omdrejningspunktet for børnenes udvikling. Atter andre steder er det kreativiteten og det kunstneriske, der er i centrum.

Uanset hvad, er målet, at børnene udvikler sig, bliver udfordret, lærer noget og trives – alt sammen gennem aktiviteter sammen med andre børn, tilrettelagt af fagligt dygtige voksne.

Central hjemmeside

Kampagnen ”Dit barns hemmelige liv” består af en central hjemmeside www.dagtilbud.holbaek.dk. Her er der film, tekst og billeder, der alle fortæller historier om børnenes hverdag. Samtidig er det gjort nemt at finde yderligere informationer og melde sit barn ind i en af Holbæk Kommunes vuggestuer, børnehaver eller dagplejehjem.

Udover hjemmesiden vil der også køre en biografreklame frem til den 2. januar, ligesom der vil være aktiviteter på de sociale medier.
Samarbejde på tværs.

Kampagnen er lavet i et samarbejde mellem Holbæk Kommunes fire dagtilbudsområder; nemlig Område Kildedam, Område Katrinedal, Område Holbæk By, Område Skovvejen. Herfra siger områdelederne:

"Nogle steder lever fordommen desværre stadig, at det er ren hygge at arbejde med børn. Men selvom det er et fantastisk givende arbejde, så er det frem for alt et arbejde, hvor man som hver dag og hver time tænker i udvikling og trivsel. Der ligger en kæmpe faglighed og i øvrigt et kæmpe engagement bag de daglige aktiviteter. Det vil vi gerne give nuværende og kommende forældre et indblik i."
Dorte Hansen, områdeleder i Område Skovvejen

"Forældre har i dag mange muligheder, og det er godt. Men det betyder også, at vi som børneområde skal være gode til at vise, hvad vi kan. Derfor er målet med den her kampagne også at vise, hvor meget ”hemmelig” udvikling, der egentlig sker for børnene i Holbæk Kommunes mange dagtilbud. Der er nogle rigtig dygtige og fagligt velfunderede voksne på det her område, og det vil vi gerne vise frem." 
Kaja Bonde, områdeleder i Område Kildedam

"Jeg synes, det er værd at dvæle lidt ved kampagnens navn. For børns udvikling sker i det små men til gengæld hele tiden og i alt, de gør. Der er meget, som forældrene ikke ser og er en del af, og vi kan ikke formidle alt. Men vi vil gerne vise vores pædagogisk fokus og vores initiativer for at understøtte børnenes udvikling, læring og trivsel gennem leg og spændende læringsmiljøer."
Rikke Skude Ravnholt, områdeleder i Område Holbæk By.

"Når der sker noget nyt for et barn, er det altid et lille mirakel. Det er virkelig noget af det, der gør det så fedt at arbejde med børn. Som pædagog eller dagplejer er det en kilde til stor glæde, når man ser et barn åbne op og danne et venskab, eller når en af de helt små begynder at pludre løs. Det er med til at skabe stolthed for de professionelle, når man har en andel i den udvikling. Derfor håber jeg også, at medarbejderne vil opleve noget stolthed gennem den her kampagne." 
Ziska Seirup, områdeleder i Område Katrinedal.

Fakta

Kampagnen ”Dit barns hemmelige liv” er sidste del af en kampagne-trilogi, der først satte fokus på Holbæk Kommunes folkeskoler i ”Folkeskolen – tæt på dig” og sidenhen SFO’erne og klubberne i kampagnen ”SFO- og klubliv – her er plads til alle”.

Kampagnen er udviklet af administrative medarbejdere og i alt otte pædagogiske ledere fra børnehusene. Video og billeder er fra et bredt udsnit af dagtilbuddene i de forskellige områder.



Feedback

Sidst opdateret

08.10.2020

Ansvarlig redaktør

Mette Wallin