Whistleblowerordning
Kommunalbestyrelsen har fastlagt de overordnede rammer for whistleblowerordningen, der giver mulighed for anonymt at videregive informationer om ulovligheder eller alvorlige uregelmæssigheder i forhold til kommunens administration eller borgerbetjening.
Ordningen er et tilbud til kommende, nuværende og tidligere ansatte i Holbæk Kommune. Ligeledes omfatter ordningen frivillige, eksterne samarbejdspartnere og private leverandører.
Hvem modtager anmeldelsen?
Anmeldelsen bliver modtaget af en enhed, som består af Borgerrådgiveren og to stabsmedarbejdere fra Organisationsservice, som har kompetencer indenfor HR og personalejura samt økonomi og regnskab.
Forudsætningen for at benytte ordningen er, at man enten ikke føler sig tryg ved de almindelige kanaler eller allerede har henvendt sig til eksempelvis ledelsen, uden at der er taget hånd om problemet.
Anonymitet
Du vælger selv, om du vil være anonym eller ej.
Anmeld en sag til whistleblowerenheden
Se årsrapporten for whistleblowerordningen 2022
Sidst opdateret
07.03.2023
Ansvarlig redaktør