Pressede idrætsforeninger i Regstrup/Jernløse.

De pressede idrætsforeninger i Regstrup/Jernløse, har ikke mere at give af og ønsker dialog og midler til at sikre idrætten i Regstrup/Jernløse. De er så pressede at der ikke er mulighed for at tilbyde hverken Børn eller voksne mulighed for at dyrke idræt.

20.09.2023

Af Peter Nilsson, Fælleskabet Jernløse

I budget 2024-2027 kan vi konstatere at Ringvejen i Regstrup helt er faldet ud, hvilket må betyde at man ikke mener der er behov for denne vej.
Dette har store konsekvenser for både foreningslivet og skolen. Det betyder at en meget stor mængde trafik køre forbi skolen. Det har også den konsekvens at fodboldklubben helt er hæmmet i deres udvikling, da Ringvejen er planlagt hen over fodboldbanerne og der i forbindelse med etablering af Ringvejen skulle etableres en kunstgræsbane. Denne bane har nu i over 10år ikke kunne etableres, da den er planlagt til at ligge på den anden side af den før omtale meget trafikerede vej forbi skolen og hallen. Vi opfordre til at ligge Ringvejen i overslagsårene 2025-2027 og samtidigt opfordres til at man fasholder denne beslutning, så vores børn kan færdes sikkert i området omkring skole, hal og boldbaner.

Foreningerne og skolen i Jernløse er meget presset på kapaciteten i Jernløsehallen. Den er fuldt booket mandag til fredag fra 8,00 til 22,00 og der er ikke mere at tage af.
Der har tidligere være afsat 1 million kr. i 2019 til et for projekt til en udvidelse af hal aktivister. (en gymnastiksal, med plads til 3-4 badmintonbaner) Disse penge blev desværre omprioriteret til andre områder i 2020 da der manglede penge. Dette har vi naturligvis forståelse for at der skal lappes huller, men vi synes også at nu er der gået en rum tid siden og vi kan se at der er andre projekter der prioriteres penge til og der tænkte vi at det var på tide at vi fik ”vores” penge igen.
Det vil være en stor hjælp for vores foreninger, der alle skriger på haltider og flere må afvise nye medlemmer både børn og voksne, da det ikke er muligt at tilbyde plads i hallen.
I er meget velkommen til at komme forbi og se med egne øjne hvor presset kapaciteten er.
28 voksenspillere til træning i badminton til 6 baner, det er 4,7 spiller pr. bane, 30 børn til 6 baner, det er 5 børn pr. bane. hvor der kan være max 4 på hver bane og så er der slet ikke muligt at spille single. Der er desværre ikke mulighed for at dele holdene, da der ikke er flere tider at gi af.
Resultatet af dette vil give det resultat at både børn og voksne forsvinder fra idrættens verden og det vil da være rigtigt ærgerligt, nå der nu er så stor fokus på folkesundhed og motion.