IT-systemer vedrørende Sygedagpenge er lukket

24-06-2026

I perioden fra den 29. juni kl. 18. til den 1. juli kl. 13.00 er kommunens IT-systemer vedrørende Sygedagpenge lukket for adgang.

Den 1. juli 2026 træder en række centrale initiativer i kraft som led i aftalen om en reform af beskæftigelsesindsatsen.

I den forbindelse skal der foretages opdateringer af vores IT-systemer vedrørende Sygedagpenge. Der drejer sig om:

  • Kommunernes Sygedagpengesystem (hvor fra kommunen udbetaler Sygedagpenge).
  • NemRefusion (hvor arbejdsgivere anmelder sygefravær).
  • Mit Sygefravær (hvor sygemeldte borgere har opgaver til besvarelse i forbindelse med anmeldelser af sygefravær).

Alle tre systemer er lukket ned i perioden 29. juni 2026 kl. 18 til 1. juli 2026 kl. 13.00.

I ovenstående lukkeperiode vil det ikke være muligt for arbejdsgivere at anmelde nyt fravær, eller søge refusion. Det vil heller ikke være muligt for sygemeldte borgere at kunne svare på opgaverne i Mit Sygefravær.

Vi sørger for at forlænge anmeldelsesfrister for arbejdsgivere eller svarfrister for borgere, til efter alle systemer er klar igen.

Vi holder lukket for telefoniske henvendelser om sygedagpenge

På grund af opdateringerne holder ”Ydelsesservice – Sygedagpenge” lukket for telefoniske henvendelser i perioden den 30. juni 2026 og 1. juli .2026.

Vi sidder klar til at svare på spørgsmål igen fra den 2. juli. 2026 fra kl. 8-13.